29.10.11

::analogi tomyam::

selamat pagi sabtu semua..
semua sihat..
fyza baru lepas masak tomyam.. tomyam ayam...
tp xtau la sedap ke tak... hee..
saje hari ni masak awal sebab nak keluar jap ag..


korang2.. fyza nk share something ni..


"..ingatlah bahawa setiap sesuatu didunia ini, ada kelebihan dan ada kekurangannya. Bukanlah bererti seorg doktor akan kekal sihat sentiasa, seorg jurutera akan sempurna pada pengiraannya, seorg peguam akan tetap lancar pd percakapannya, seorg berilmu tidak akan ada silap salahnya. Hakikatnya pasti akan terselit juga kekurangannya, maka bersikaplah sederhana dlm apa yg kita miliki dan dlm apa jua kedudukan dan posisi. Kerana bila2 masa kekurangan itu akan muncul dari diri."



macam diri fyza... diri ini x sempurna... 
setiap orang x sempurna..
ada kelebihan dan kekurangan masing2..

contohnya kan.. 
macam fyza masak tomyam.. 
kalau hari ni rasenya sedap...
tak semstinya kalo esok fyza masak lagi..
rasenya akan sedap macam apa fyza masak hari ni..
mungkin esok terkurang masam ke...
tomyam pun ada kekurangan..
apatah lagi manusia...
kan..kan3?

p/s: ada sape2 nk tomyam..?=p

Wassalam..

8 comments:

al_hakim said...

meh nak rase sikit sedap ke tak..huu

pelangi hafyza said...

hehe..sdap kot..=p

pelangi hafyza said...

(^_^)(^_^)

MisS HoNeY said...

nak2 tomyam :)

Balqis Azhar said...

mari menyertai kontes ANDAI AKU BLOGGER TERKENAL !klik :http://balqisazhar.blogspot.com/2011/10/contest-andai-aku-blogger-terkenal.html.hadiah menarik menanti !

pelangi hafyza said...

miss honye: tomyam dah habis la..=p hehe

balqis: makaseh singgah..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

nmpk sedap.betul la..manusia ada kelemahan tersendiri.msk kat umah pun kadang2 lain rasa walau menu yg sama.tp mengapa mereka melompat marah klu mkn kat kedai rasa berbeza bila dtg lain kali ek?haha

pelangi hafyza said...

aah ek? btol gak....hehe
kalo fyza g mgkin rase sdap..
kalo miza g mungkin miza kata x sdap...
so, jgn la slhkan kdai tu..hehe

::saya dan ceritera hafyza::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers