2.12.11

::soal jodoh::

Assalamualaikum...

selamat petang semua...
moga hari ini membawa keberkatan kepada semua...


bila berbicara soal jodoh...
orang selalu tanya...
dah ada calon ke?
jawapannya... jeng3..
belum lagi la..^_*


segalanya Allah yang tentukan..
Allah tahu apa yang terbaik untuk hambaNya...
 yang penting..
usaha, doa dan tawakal padaNya..
InsyaAllah...


lagi satu nk share sesuatu dr fb Hilal Asyraf~


Saya tak pernah bersetuju dengan prinsip:

“... Kalau suka, simpan dalam hati. Berdoalah kepada Allah agar dia menjadi jodoh kita, atau mintalah Allah SWT agar berikan kita yang terbaik ...”

Islam mengajar kita usaha sambil bertawakkal. Maka menyatakan rasa suka adalah usaha. Tinggal kita kena letak usaha itu dalam batasan syara’. Kalau perempuan, hantarkan wakil untuk menyatakan rasa hatinya. Kalau lelaki, pergilah menghadap wakil perempuan, ibu bapanya, atau menghantar wakil juga untuk menyatakan rasa hatinya.

Kalau suka, persiapkan diri serba sedikit sebelum memberitahu. Kemudian beritahulah. Jangan simpan.

Via : Hilal Asyraf(Official)


p/s: hehe..berbicara soal jodoh lak petang ni..~ sayang korang...=)

Wassalam..

6 comments:

Mohamad Zawawi said...

kalo ak tanye pasal jodoh, bleh ke ko jawab? tapi nak jawapan bersandarkan hadis or ayat quran.. nak buat entry pasal jodoh jugak.. :)

mieza said...

semoga di temukan dengan lelaki yg beriman...
aminn

Diya Edhayaa said...

jodoh x dtg bergolek.. :)

teratak hati said...

usaha,doa,tawakal tu yg penting kan..

pelangi hafyza said...

mohamad zawawi: kamu..sy mungkin bukan orang yang pakar untuk menjawab soal ni.. di langitilahi.com banyak membincangkan soal ni..

mieza: amin2.. makaseh..

diya: btol3...

teratak hati: ye.sangat penting..

Mohamad Zawawi said...

owh.. hehe.. orait.. tq.. :)

::saya dan ceritera hafyza::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers