16.12.11

::cinta itu ketawa dan air mata::


Assalamualaikum..

selamat malam semua..
fyza masih belum boleh tido malam ni..

erm.. dalam entry2 yang dulu2.. 
fyza pernah cakap yang cinta tu macam pelangi?
kenapa ek fyza cakap macam tu..?
sebab pelangi ada banyak warna kan..
cinta pon ada banyak warna taw..


warna cinta...
 cinta tu bukannya merujuk kepada satu cinta je.. 
ada macam2 cinta..
cinta agung antara hamba dengan Allah.. 
cinta suci antara seorang ibu dengan anaknya.. 
cinta antara pasangan lelaki dan perempuan... 
cinta seorang rakan kepada rakan baiknya.. 
cinta persaudaraan sesama Islam.. 
dan pelbagai lagi jenis cinta... 
jadi betul tak kalo sy kata cinta tu macam pelangi...?

dan cuba lihat pulak lirik lagu ni..

Ketawa dan airmata

Itu sebenarnya cinta
Kalau kau sedih pasti ku rasa
Begitu sebaliknya

betul ke cinta itu ketawa dan air mata?
cinta boleh membuatkan seseorang itu ketawa..
cinta juga boleh membuatkan seseorang itu mengeluarkan air mata..
cinta juga boleh buat orang gila taw..
adoi2.. semuanya kerana CINTA..

korang..manusia memang takkan lari dari cinta..

akhir kata.. 
cintailah sesuatu itu kerana Allah..




Cintailah Allah kerana kamu akan dicintai mereka yang juga mencintai Allah :)

p/s: buat renungan bersama.. alangkah bagusnya jika jadi orang gilakan cinta Allah kan.. tak rugi taw..

Wassalam..

2 comments:

ahsfantasy24 said...

Wah! Cantik!
dah lama tak jenguk sini,
blog ni dah makin cantik :)
tahniah fyza ^^,

pelangi hafyza said...

terima kasih kak..=)
biase je la..x cantik mana pon..^_^

::saya dan ceritera hafyza::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers