12.12.10

::amalkan 7 kalimah::

Assalamualaikum..

apa khabar semua? 
dah makan?

erm.. 
sebenarnya hari ni tunggu result exam keluar..
result..oh.. result...
katanya hari ni.. tapi...
macam xde jek... huhu...
mungkin esok kot..
sabar je la.. ^_*

(^_^)(^_^)(^_^)(^_^)

renungan tuk entry kali ni..
renungan untuk diri sendiri jugak...

jom kita amalkan... 

Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia terpandang mulia di sisi Allah dan Malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebesar lautan:-

1) Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2) Mengucap Alhamdulillah pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.

3) Mengucap Astagfirullah jika lidah terselip perkataan yang tidak patut

4) Mengucap Insya Allah jika merencanakan berbuat sesuatu dihari esok.

5) Mengucap La haula wala kuwwata illa billah jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.

6) Mengucap inna lillahi wa inna ilaihi rajiun jika menghadapi dan menerima musibah.

7) Mengucap La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah sepanjang siang malam sehingga tak terpisah dari lidahnya. dari tafsir hanafi:-

Wassalam...

2 comments:

ahsfantasy24 said...

sme2 kte amalkan,
insyaallah hidup hrmoni!
^^,

pelangi hafyza said...

btol tu kak..
bukan berat pon..
jom sama2 kita amalkan.. ^_*
hehe

::saya dan ceritera hafyza::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers