24.6.11

::terlajak perahu boleh diundur::

Assalamualaikum..

selamat malam semua..
apa khabar?
kawan2..
ibarat kata pepatah...
terlajak perahu boleh diundur...
terlajak kata badan binasa..


cube kalau kita tukar...
terlajak perahu boleh diundur..
terlajak kata masuk mulut buaya la... hehe

kawan2..
bahaya taw kalau kita terlajak kata ni..
maksudnye tersalah cakap la...
kadang2 boleh menyebabkan sesetengah orang terasa...
buat orang lain marah...
macam2 la... sebab hati orang kita tak tau kan...

jagalah setiap percakapan kita..
supaya tak menyinggung perasaan orang lain..
untuk renungan fyza jugak la ni..
kadang2 kita selalu tersilap kata kan...

akhirnya.. 
maafkan diri ini..
andai pernah menyinggung atau menyakiti hati anda..

p/s: akhir kata.. maafkan fyza andai ada tersilap atau terlajak kata..

Wassalam..

8 comments:

~Kisah Hati~ said...

hati-hati dalam berkata-kata... bicara secara berhikmah... :)

al_hakim said...

wah..hampir same kan entry kita..=)

Syed Ahmad Fathi said...

Terlajak perahu boleh diundur.
Terlajak comment boleh delete.

pelangi hafyza said...

kisah hati: ye..btol2.. jagalah setiap percakapan kita...

alhakim: hehe..hampir sama tp x serupa. fyza pon x perasan sama..

syed: ^_* hehe.. ye btol3..

nurul ezlin said...

singgah sini utk baca entry. nice one :)

pelangi hafyza said...

makaseh ezlin...=)
jemput la singgah lg...

misz athiqah said...

kekadang kita nie tlepas cakap...kekadg xperasan pun ada yg terasa hati dgn kata2 kita tue..smpi lah kita sedar org tue lain macam je dgn kita...huhu....

salam..jenguk jengah di sni..=)

pelangi hafyza said...

betul tu misz atiqah..
kita smua cma manusia biasa..
yg x kan lari dari buat slh atau trsalah kata..
susah nk jaga hati semua org sbnrnya..
sbb tu kte kene hati2 dlm percakapan kte...

wslm..jemputlah dtg lg..=)

::saya dan ceritera hafyza::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers