25.2.12

::aku tahu... tapi aku...::

Assalamualaikum...
selamat pagi sahabat...
alhamdulillah.. masih dapat bernafas di pagi yang tenang dan damai ni...
hujung minggu kali ni..
fyza tetap di lipis..
setia memenuhi ipg bersama beberapa orang rakan yang lain...

korang...
hari ni fyza nak share something...
tentang apa yang sering kita lakukan...
kita tahu benda tu salah tapi kita tetap buat..



Aku TAHU hidup di dunia hanya SEMENTARA
TAPI AKU ……..
Aku TAHU segala amalam akan DIHISAB
TAPI AKU …..
...
Aku TAHU RAKIB ATID setia di sisi mencatat AMALAN
TAPI AKU ……

Aku TAHU SOLAT itu WAJIB
TAPI AKU …..

AKU TAHU AJALKU tiba bila-bila MASA sahaja
TAPI AKU ……

Aku TAHU apa itu DOSA, apa itu PAHALA
TAPI AKU ……..

Aku TAHU ALLAH sentiasa MEMERHATI
TAPI AKU ……

Aku TAHU ujian ALLAH pasti ada HIKMAHNYA,
TAPI AKU …………..

Aku TAHU AZAB-NYA api NERAKA,
TAPI AKU …..

AKU TAHU betapa NIKMAT kehidupan di SYURGA
TAPI AKU …………

Dan MACAM-MACAM lagi yang aku TAHU
TAPI AKU ……..

Ya ALLAH...BANYAKNYA perkara yang HAMBAMU ini telah TAHU, tetapi hamba BUAT seolah-olah TIDAK TAHU...!

YA ALLAH, KUATKANLAH IMAN KAMI, JAUHKAN KAMI DARI GODAAN SYAITAN. KAMI TIDAK MAHU BERSAMA MEREKA DI DALAM API NERAKA. KAMI MAHU BERSAMA AHLI SYURGA, BERSAMA KEKASIH KAMI NABI MUHAMMAD SAW, PARA ANBIA, PARA SYUHADA...! BANTULAH KAMI YA ALLAH...

sahabat..
kita pulak macam mane?
ye.. banyak yang kita tahu sebenarnya...
tapi adakah kita melakukan semuanya...?
adakah?
buat renungan bersama..
jom sama2 perbaiki diri...


gembira melihat sahabat2 yang telah berubah
manisnya dijentik hidayah oleh Allah...
sekian..
Wassalam...

5 comments:

Misha Ieza said...

singgah sebentar ^_^

Unknown said...

banyak benda yg kita tahu itu salah. tapi kite still lagi buat.

insyaAlah, maseh sempat utk perbaiki diri.

bile seseorang yg kite sayang dan kite juge kembali pada Dia dengan lebih dekat. sangat nikmat rasa itu

Puan Nurussalwa said...

suka entri fyza ni..
buat kita fikir apa yang sebenarnya kita tapikan selama ini.
kita menafikan hakikat.
hmm..

pelangi hafyza said...

zuhaiza: ye..jom same2 kite baiki diri..^^

wa: ye btol tu..tau salah tapi still buat... truk kan kte ni..

Admin said...

Mungkin kerana kita terlalu yakin
adanya hari esok. Tapi kita lupa yang
esok belum tentu hadir..

::saya dan ceritera hafyza::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers