16.8.11

::buka ke tutup?::

Assalamualaikum..

selamat malam...
semua sihat? hee...~
alhamdulillah..
masih berpeluang untuk menulis..~

tadi fyza ada bace blog pilihan hati...
entry terbaru dari saudara hakim..

ye kawan2.. jangan pisahkan tudung dari kepalamu ye...
ni fyza nak share pulak something..
ada sorang sahabat baik ni telah hantar msg renungan ni kat fyza...

kawan-kawan..
ada 3 jenis orang yang tak boleh masuk syurga...

yang pertama...orang yang selalu minum arak..
yang kedua..anak yang derhaka...
yang ketiga..lelaki/suami yang dayus...

ni nak terang tentang apa yang dimaksdukan dengan dayus..
yang perrtama.. lelaki yang tak tgur anak isteri tentang apa yang buruk
yang kedua.. lelaki yang tak tgur isteri dan anak perempuan yang keluar tak tutup aurat dengan lengkap..
yang ketiga... lelaki yang membenarkan isteri dan anak keluar tanpa kebenaran..
yang keempat.. lelaki yang membenarkan isteri dan anak2 masuk rancangan realiti n hiburan sehingga mereka menunjukkan aurat mereka pada umum..
yang kelima.. lelaki yang membenarkan isteri dan anak2 menjadi pelakon shingga berpegangan dan berpelukan dengan bukan mhram dan dibiarkan sahaja..


jadi..kalau dilihat pada list ni..ianya sangat menekankan tentang aurat kan..
jadi..kawan2 yang bergelar wanita mesti sayang mak dan ayah kan?
fyza pon sayang mak dan ayah fyza..
jadi... kita kene jaga aurat kita dengan sebaiknya...
kalau tak.. nanti akan berbalik kepada ayah kita..
ayah kita akan dikira dayus sebab kita tak tutup aurat dengan sebaiknya...


ini adalah sebagai ingatan kepada diri sndiri jugak untuk jaga aurat diri sendiri.huhu..
tambah2 kita sebagai perempuan..aurat nye banyak..
sebab tu perempuan sangat istimewa..


kawan2.. 
jom kita sama2 cuba jaga aurat kita sebaiknya...
insyaAllah... Allah sayang..mak ayah sayang..
maruah diri dan keluarga pon terjaga... InsyaAllah..


ni badges untuk kempen "buka ke tutup?" yang dijalankan di IPG afzan...
kepada kawan2 afzan..jom sama2 sokong kempen ni...

“BUKAK KE TUTUP??”
pilihan di tangan anda, bahagia atau sengsara..


p/S: renungan untuk diri fyza yang lemah ini jugak... sayang kalian..

Wassalam...





10 comments:

MissNana said...

insyaAllah... pada yang belom menutup, moge diberi petunjuk. (doa utk diri sendri jugak) :)

pelangi hafyza said...

amin..btol tu..
renungan utnuk diri sendiri jugak...

al_hakim said...

hurm..mesti kita syg ayah dan ibu kita kan.

pelangi hafyza said...

kalo sayang kene buat ape hakim?

cik nurussalwa said...

hakim.. hakim.. hakim..

yep. fyza..
itu tuntutan.. bukan mainan..
wajib la tutup..
kan kan.. ^_^

pada yang faham, teruskan.. pada yang tak tahu.. kitalah yang kena ingatkan :)

syukran atas peringatan..

pelangi hafyza said...

salwa: nape panggil hakim kat sini... heee~

betol tu salwa...
wajib ditutp dengan sempurna..
insyaAllah...
renungan untuk diri fyza jugak...

INTAN said...

haaaaaa doodle pun tutup aurat! =)

pelangi hafyza said...

heee..btol tu intan..=D

alia shahira said...

suka dengan entry ni ='')

DRceria said...

itensif yang baik...! syabasss..>! >.<

::saya dan ceritera hafyza::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers