29.7.11

::masa untuk muhasabah diri::

Assalamualaikum...

selamat malam sahabat...
tdo2..malam dah ni...
fyza jap lagi kot tdo..~

aritu dalam kelas..salah satu aktiviti yg lect wat..
aktiviti KT bwh tema sayangi diri...
setiap orang kene tulis nama pada 1 kertas...
sediakan 2 ruang.. kekuatan dan kelemahan...




lepas tu... kertas tu akan diedar didalam kelas..
setiap kawan kita akan tulis kekuatan dan kelemahan diri kita pada kertas yang dah ditulis nama tadi...
erm... takut dengan persepsi orang terhadap diri ini..huhu...
sedar kerana diri ini byk kelemahannya..

ok..untuk kekuatan...
macam2 kekuatan fyza yg dikatakan oleh kawan2..
tapi kebanyakannya kata benda yang sama je...
alhamdulillah..mungkin apa yang dikata mereka itu mmg kekuatan fyza...
insyaAllah fyza akan kekalkan dalam hidup ni..
untuk kelemahan...
pasti setiap orang mempunyai kelemahan diri kan..
banyak jugak kelemahan fyza yang kawan2 senaraikan...
antaranya adalah mungkin pendiam dan pemalu..hee~
banyak lagi la.. ada jgk kelemahan lain...

maaf kawan2 andai selama ni ada sikap fyza yang menyakiti kalian...
apa2 pun... terima kasih atas jawapan2 yang diberikan..
masa untuk muhasabah balik diri fyza sendiri sebenarnya..
kan..kan.... 

kita tak pernah tau apa yang orang fikir tentang kita kan...
setiap orang punye tanggapan yg berbeza terhadap diri kita..
setiap manusia mempunyai kekuatan dan kelemahan masing2..
begitu juga fyza...
insyaAllah..segala kelemahan diri ini akan fyza cuba untuk ubah slow2..

apa2 pun..saya adalah saya... hee~
saya pelangi hafyza...

p/s: salam sayang sahabat..jaga diri.. mungkin pasni lmbt sikit update..

Wassalam..


4 comments:

siti hasanah said...

semua orang ade kelemahan masing masing.tapi kite boleh perbaiki lagi.. :)

Pencari Qurratuaini said...

aktiviti ni baru sya buat untuk anak murid sya minggu lepas..bg mereka muhasabah diri ttg kebaikan diri n keburukan utk diperbaiki..

mien eaststar said...

selamat berpuasa ...

jom baca ni jap, sekadar berkongsi ilmu ... ilmu tentang puasa

pelangi hafyza said...

hasanah: btol2.. atasi sgala kelemahan..slow2 pon xpe kan...

qurratuaini: oowh..ye ke? bagus2.. oleh guna aktiviti ni...

::saya dan ceritera hafyza::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers