31.7.10

:: jika aku jatuh cinta ::

Assalamualaikum...

hai semua... selamat pagi...
di hari sabtu yg indah dan damai ni.. 
fyza kebosanan.. tak tau nk watpe.. huhuhuhu...
dah la ramai yg balik...
pe ek nk buat? bg cadangan cikit..
huhuhu...





cinta??
apa itu cinta??
cinta tu satu yg subjektif..
semua yg ada kat sekeliling kte terjadi atas dasar ape?
jawapannya CINTA...
cinta kepada keluarga...
cinta kepada rakan...
cinta sesama insan..
cinta kepada diri sendiri...
dan yg utama cinta kepada ALLAH...
Sama2lah kita mencari cinta yg sebenar cinta..
(^_^)(^_^)





Ya Allah...
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu…


Ya Muhaimin...
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...


Ya Rabbana...
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.....


Ya Rabbul Izzati...
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu....


Ya Allah...
jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu...


Ya Allah...
jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu...


Ya Allah...
jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...


Amin...





Wassalam...

2 comments:

Syahir Mohamad said...

salam..
hehehe..sapa yek tak pernah cinta.
semua org pernah cinta : cinta kepada Allah,
cinta kepada Rasulullah , cinta kepada islam..
huuhu...sebenarnya cinta itu subjektif.. kita yang menerima dan memberi..

pelangi hafyza said...

wslm...
ye.. btol kata anda...
tp syahr lupe nk sbut cinta satu lagi..
cinta kpd diri sendiri...
cintai diri sendri dlu sblom mencintai yg lain...
ape2 pon.. cinta Allah lbeh utama.. kn?

::saya dan ceritera hafyza::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers